Statens Serum Institut blev grundlagt i 1902. Vores mission er at styrke sundhed gennem sygdomskontrol og forskning.

Statens Serum Institut blev grundlagt i 1902. Vores mission er at styrke sundhed gennem sygdomskontrol og forskning.

Job på SSI

Hver dag er ca. 900 medarbejdere med til at udvikle Statens Serum Institut som arbejdsplads. På denne side finder du vores ledige stillinger og kan læse, hvordan du søger dem. Vi håber, at du har lyst til at søge job hos os og vil være med til at sætte dit præg på SSI.

Ledige stillinger

Klik her for at se listen over ledige stillinger.

Du kan også tilmelde dig vores jobagent og få besked, næste gang vi annoncerer en stilling. 

Sådan søger du

På SSI håndterer vi jobansøgninger elektronisk, og derfor skal din ansøgning, samt relevant dokumentation for dine kompetencer og tidligere ansættelser, sendes elektronisk.

I stillingsannoncer finder du linket "Søg stillingen", som du skal bruge, hvis du ønsker at søge den pågældende stilling. Når du klikker på "Søg stillingen", bliver du dirigeret videre til vores elektroniske rekrutteringssystem, hvor du bliver guidet igennem en 3-trinsproces.

Når du har godkendt og sendt din ansøgning, modtager du en bekræftelse på mail inden for 24 timer. 

Almindeligvis vil behandlingstiden tage op til 4 uger efter ansøgningsfristens udløb.

Ved tekniske problemer kan du sende din ansøgning og cv til mtu_ssi@ssi.dk.

Spørgsmål til stillingen

I alle stillingsannoncer er der angivet en kontaktperson. Hvis du har spørgsmål til jobbet eller ønsker yderligere informationer, skal du henvende dig til kontaktpersonen.

Spørgsmål til selve rekrutteringsforløbet

Hvis du har spørgsmål til, hvordan du kan søge en ledig stilling på SSI eller til rekrutteringsforløbet, kan du sende en mail til mtu_ssi@ssi.dk.

Rekrutteringsforløb

Et struktureret rekrutteringsforløb er første skridt på vejen til at få ansat den rigtige kandidat. Vi lægger derfor vægt på, at du som kandidat kan danne dig et indtryk af Statens Serum Institut som arbejdsplads igennem et professionelt rekrutteringsforløb.

Samtalen

Bliver du inviteret til samtale, sker det hurtigst muligt efter ansøgningsfristens udløb.

Afhængig af hvilken stilling du søger, vil der være én eller to samtaler. Ved 2. samtale vil der nogle tilfælde blive brugt cases, personlighedstest og/eller færdighedstest. Du vil altid få besked om dette forud for samtalen.

Når du skal til samtale, skal du henvende dig i receptionen. Du vil enten få udleveret et kort over området eller blive hentet af en person fra ansættelsesudvalget.

Ansættelsesudvalget vil altid bestå af mindst én leder og én medarbejder. I de fleste tilfælde vil ansættelsesudvalget bestå af yderligere 1-3 personer afhængig af jobbets karakter og samarbejdsflader.

Efter samtalen

Du vil som udgangspunkt altid blive kontaktet pr. telefon, hvis du har været til samtale. I enkelte tilfælde kan det forekomme, at du modtager svar pr. mail. Hvis du ønsker at få uddybet svaret, er du altid velkommen til at ringe til kontaktpersonen i ansættelsesudvalget.

Ansættelsesbrevet

Får du tilbudt stillingen, vil du modtage en mail i din e-boks med et ansættelsestilbud . Du vil her blive bedt om at fremsende relevant dokumentation, herunder eksempelvis eksamensbeviser samt tro- og loveerklæring vedr. tidligere ansættelser, som skal bruges til beregning af din pension og lønindplacering. Så snart vi har modtaget din dokumentation, vil vi forhandle din løn med din tillidsrepræsentant. Hvis du ansættes som special- eller chefkonsulent eller chef, har du mulighed for selv at forhandle din løn.
Når der er enighed om lønnen, vil du kort tid efter modtage dit ansættelsesbrev på e-Boks.