Forsinkelser på covid-19 svar og testsvar i Coronapas

På grund af strømsvigt og netværksudfordringer er der i øjeblikket problemer med indsamlingen af data om testsvar fra hele landet.

Billede af coronapas 01

På grund af strømsvigt og netværksudfordringer er der i øjeblikket problemer med indsamlingen af data om testsvar fra hele landet.

Det betyder, at mange borgere ikke kan se deres testsvar fra antigentest og PCR-test fra de seneste dage på sundhed.dk, og at coronapas-appen derfor heller ikke viser alle negative svar.

Problemerne er umiddelbart løst, men da der nu står mange svar i kø for at blive behandlet, vil der desværre stadig gå noget tid, før systemerne er oppe igen. Vi arbejder på at opnå normaldrift igen i løbet af dette døgn.

Borgere kan stadig modtage kviktestsvar direkte fra private testleverandører og se svar på pcr-tests på app’en Min Læge.

Coronapasset viser stadig status for vaccination og immunitet.

Pressehenvendelser 
Kontakt Statens Serum Instituts presseafdeling på telefon 2260 1123 eller mail presse@ssi.dk
 

Pressehenvendelser 

Kontakt Statens Serum Instituts presseafdeling på telefon 2260 1123 eller mail presse@ssi.dk